קצב התקדמות המחלה במחלות רשתית העין407

מאת: איתי שרף מנהל קליניקת Clear לטיפול במחלות עיניים בעזרת הרפואה הסינית, איתי שרף – טיפול במחלות עיניים ברפואה סינית
407

קצב התקדמות המחלה במחלות של רשתית העין: ניוון רשתית, רטיניטיס פיגמנטוזה, רטינופתיה סוכרתית וכו'.

אחת ההתמודדויות הקשות ביותר עבור אנשים החולים במחלות ובבעיות רשתית העין כגון: ניוון רשתית (Macular Degeneration), רטינופתיה סוכרתית (Diabetic Retinopathy), רטיניטיס פיגמנטוזה (Retinitis Pigmentosa), בצקת ברשתית (Macular Edema) ואחרות היא ההתמודדות עם חוסר הידיעה. מרגע שהסימפטום הראשון מופיע אין שום אפשרות לדעת באיזו מהירות ולאיזה דרגה תתפתח המחלה. התפתחות המחלה שונה מאדם לאדם, ומעין אחת לעין השנייה.

ישנן אפשרויות רבות להתפתחות המחלה. אדם יכול להיות שנים עם ניוון רשתית יבש, כמעט ללא סימפטומים, ויום אחד לקום בבוקר עם שינוי משמעותי בראייה העשוי להעיד על מעבר לניוון רשתית רטוב. אדם עם ניוון רשתית במצב דומה בשתי העיניים עשוי לעבור התפתחות שונה מעין לעין כאשר בעין אחת המחלה תתפתח לאט מאוד, ואילו בעין השנייה היא תתפתח מהר מאוד עד אפשרות שתוך כמה שבועות יהיה איבוד ראייה מרכזי משמעותי מאוד. כאשר ישנו איבוד ראייה מרכזי אחד הדברים הקשים ביותר היא הפגיעה בקשרים הבין-אישיים, מאחר שבמצב זה ישנו קושי רב בזיהוי פנים של אנשים.

גם במחלות כגון, רטיניטיס פיגמנטוזה ורטינופתיה סוכרתית לא ניתן לחזות מראש את קצב התקדמות המחלה. חולים רבים ברטיניטיס פיגמנטוזה עשויים לחיות שנים רבות ללא פגיעה משמעותית בראייה, אך יום אחד הם פתאום שמים לב לכך שראייתם התדרדרה למצב בו היא פוגעת בתפקוד היומיומי שלהם עד כדי כך שהם נאלצים להפסיק לנהוג, ללכת ללא ליווי בשעות הערב וכו'. ברטינופתיה סוכרתית גם כן לא ניתן לחזות מראש את קצב התקדמות המחלה. בשלבים הראשונים של המחלה ההמלצה הניתנת על ידי הרופאים היא לשמור על אורח חיים נכון – במילים אחרות "להתפלל" שהמחלה לא תידרדר לשלבים מתקדמים.

לעכב את קצב התקדמות המחלה
אחד מהגורמים המרכזיים המאיץ את קצב התקדמות מחלות רשתית הוא חוסר בחמצן באזור רשתית העין. בטיפול ברפואת עיניים סינית, כבר בשלבים הראשונים של המחלה, המטופל מקבל טיפול מניעתי, שמטרתו לגרום ליותר חמצן להגיע אל הרשתית (על-ידי שיפור זרימת הדם לעברה), ובכך לעכב ולעיתים אף למנוע, את קצב התקדמות המחלה.
אם אתם אובחנתם כלוקים במחלת רשתית העין כגון: ניוון רשתית, רטיניטיס פיגמנטוזה, רטינופתיה סוכרתית וכו' יש לשקול את השימוש בכל האפשרויות העומדות לרשותכם על-מנת לעכב/ לעצור את התפתחות המחלה.

הטיפול מתבצע רק לאחר אבחון מדויק שביצע רופא עיניים. הטיפול מתבצע בשיתוף מלא עם רופאי עיניים קונבנציונליים, ומתייעצת, בעת הצורך, עם הרופא המטפל של המתרפא, כמו גם עם רופאת עיניים המלווה את המרפאה בקביעות.

 

למידע נוסף על מחלות רשתית