עדשות מגע חד פעמיות, עדשות מגע לשימוש חד פעמי802

מאת: אופטומטריסט רוברטו בן שושן, מומחה לעדשות מגע,
802

עדשות מגע חד פעמיות ועדשות מגע להחלפה לעיתים תכופות, משמשות לתקופה קצרה שבין יום לשבועיים, כאשר בתום הזמן זורקים ומרכיבים זוג חדש. סוג זה של עדשות מגע הביא להתקדמות בתחום, משום שמונעים את הבלאי של העדשה והצטברות של חומרים מזיקים.

 

בטווח קצר מאוד הפכו העדשות החד פעמיות לפופולריות בקרב אלפי אנשים בגלל הנוחות וההיגיינה שהן מספקות לעין. העדשות ניתנות להחלפה לפי לוח הזמנים של היצרן: יום, שבוע או חודש, כאשר חד פעמי נחשב עד לשבועיים. לעדשות חד יומיות מחליפים כל יום אין צורך בחומרים כלשהן לטיפול והחזקה.
סוגים רבים של עדשות חד פעמיות
כיום, ישנם מספר סוגים של עדשות מגע חד פעמיות הפותרים את ליקוי הראייה השונים: אסטיגמציהפרסביופיה, קוצר ורוחק ראייה,עדשות מגע ביפוקליות – דו-מוקדי ומולטיפוקל – רב-מוקדי. בימים עברו, לפני המצאת העדשות החד פעמיות, האנשים שנזקקו להרכבה היו מחליפים את העדשות רק לאחר שנה, בנוסף נדרש היה ניקיון וחיטוי מדי לילה בחומרים מיוחדים המסירים שכבות חלבון ושומן.
מומחים אחדים ממליצים להשתמש בסדרת עדשות מגע חד פעמיות במשך השנה ולא בזוג אחד לכל התקופה. אפילו אם מנקים אותן בצורה נכונה, נוטות העדשות לתקופה ממושכת לפתח שכבות של חלבון הגורמות לירידה בחדות ובנוחות. חשוב יותר, שכבות אלו הינם ‘‘חממה’‘ לבקטריות העלולות להוביל לזיהומים חמורים. עדשות מגע חד פעמיות ועדשות מגע להחלפה לעיתים קרובות הן עדשות מגע רכות.