עדשות מגע לחסימת קרני UV585

מאת: אופטומטריסט רוברטו בן שושן, מומחה לעדשות מגע,
585

רובנו מודעים לסכנה הטמונה בקרני אולטרה-סגול. זו הסיבה שאנו מורחים כמויות נדיבות של קרם הגנה על עורנו, במיוחד כאשר אנו הולכים לחוף הים. אולם, אפילו האנשים עם המודעות הגבוהה ביותר לסכנה הצפויה לעורם מסרטן, שוכחים לעיתים קרובות שחייבים באותה המידה להגן גם על העיניים מקרני UV. יצרנים אחדים של עדשות מגע רכות וקשות מודעים לסכנה, ולשם כך הוסיפו ציפוי הגנה מפני קרני אולטה-סגול.
מחקרים מדעיים מקשרים בוודאות היווצרות קטרקט לקרני UV. חשיפת יתר אף עלולה לגרום למצב של פוטוקרטיטיס – ‘‘כווית שמש’‘ שלהקרנית, עם סימפטומים של אי נוחות, ראייה מטושטשת ואיבוד ראייה זמנית או פרמננטית במקרים קיצוניים.
עד לשנת 1991 ארגון ה- FDA לא הכיר בתועלת של חסימת קרני UV בעדשות מגע. אולם באותה השנה, יצרנים הציגו מחקרים רבים המראים בבירור את היתרונות בחסימת קרניים אלו. כתוצאה מכך, חויבו כל החברות להגן על העיניים נגד קרני אולטרה-סגול, הגורמים לנזקים ישירים לקרנית ולחלקים הפנימיים בעין – רשתית, עדשה וכדומה.

 
אין תחליף למשקפי שמש
למרות כל ההמלצות, עדשות מגע עדיין אינן תחליף למשקפי שמש. עדשות מגע מכסות את הקרנית בלבד ולא את כל העין. משקפי שמש עם הגנה מלאה יכולים לכסות את כל העין ואף חלקים המקיפים אותה, כמו: עפעפיים וארובת העין, תלוי במידת המשקפיים. משקפי שמשעם הגנה מלאה ועדשות מגע למי שזקוק להן מהוות את הפתרון המושלם.